شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

ساعت ویکتوریا

* سميه *

+ ب- هشدارها 1- پسرم ! از دوستي با احمق بپرهيز، چرا كه مي خواهد به تو نفعي رساند اما دچار زيانت مي كند. 2- از دوستي با بخيل بپرهيز، زيرا آنچه را كه سخت به آن نياز داري از تو دريغ مي دارد. 3- و از دوستي با بدكار بپرهيز، كه با اندك بهايي تو را مي فروشد. 4- و از دوستي با دروغگو بپرهيز، كه او به سراب ماند، دور را به تو نزديك، و نزديك را دور مي نماياند. (حكمت 38)
*هور*
93/4/13
* سميه *
اين جمله يه هشداره كه مولا علي به امام حسن فرمودن كه بايد از اين افراد پرهيز كرد. هر فرد نياز به راهنمايي داره ولي قرار گرفتن در مسير صحيح به عهده خودشه
احمق رو خدا هدايت ميکنه ........ خدا حتي حکمي داره که کسي که جنون داره رو همينطوري ميبره بهشت ....
* سميه *
حتي در نصايح لقمان به فرزندش هم هست كه با دشمنان مدارا کن و در مقابل جاهلان خاموش باش!
* سميه *
او كه نمي داند و نمي داند كه نمي داند احمق است.
* سميه *
امير المومنين علي عليه السلام مي فرمايند : زبان خردمند پشت دل اوست (يعني بر آنچه در پي گفتنش مي باشد ابتدا تعقل وتفکر مي کند) و دل احمق پشت زبان اوست. (حکمت 39 نهج البلاغه)
* سميه *
حضرت عيسى عليه السلام مى فرمايد: من بيماران را معالجه کردم و آنان را شفا دادم کور مادرزاد و مرض پيسى را به اذن خدا مداوا نموده و مردگان را زنده کردم ولى آدم احمق را نتوانستم اصلاح و معالجه کنم . پرسيدند: يا روح الله ! احمق کيست ؟
* سميه *
فرمود: شخصى خودپسند و خودخواه است که هر فضيلت و امتيازى را از آن خود مى داند و هر گونه حق را در همه جا به خود نسبت مى دهد و براى ديگران هيچ گونه احترامى قائل نمى شود و اين گونه آدم احمق هرگز قابل مداوا و اصلاح نيست .
* سميه *
مي نوش جان بسه؟ ؟؟؟؟
* سميه *
خواهش ميكنم
چراغ جادو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top